Έσω γεννητικά όργανα

• Κιρσοκήλη: είναι η ανώμαλη διάταση του φλεβικού πλέγματος (φλέβες = αγγεία), μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του σπέρματος αλλά και την ανάπτυξη του όρχι. Πιο συχνή είναι η εμφάνιση αριστερά, μπορεί να εμφανιστεί και ως διόγκωση του ημι-οσχέου ή ως αίσθημα βάρους στο όσχεο. Η εμφάνιση της σε εφηβική ηλικία είναι συχνή. Η θεραπεία της είναι χειρουργική.
  • Προστατίτιδα: είναι λοίμωξη του προστάτη αδένα από μικροοργανισμούς, χαρακτηρίζεται σε οξεία με έντονη συμπτωματολογία (άλγος- πυρετό) και χρόνια με πιο ήπια συμπτωματολογία. Χρήζει αντιμετώπισης με ειδική αντιμικροβιακή θεραπεία. Κινδυνεύουν ιδιαίτερα οι έφηβοι εξαιτίας του μη προστατευμένου σεξ.
  • Επιδιδυμίτιδα - Ορχίτιδα: είναι η φλεγμονή και λοίμωξη της επιδιδυμίδας και του όρχι με έντονη τοπική συμπτωματολογία (άλγος), συνοδεύεται πολλές φορές από πυρετό. Το όσχεο διογκώνεται και ο όρχις αυξάνεται σε μέγεθος υπέρμετρα. Χρήζει αντιμετώπισης με αντιμικροβιακή θεραπεία.
  • Ουρηθρίτιδα: είναι η φλεγμονή και λοίμωξη της ουρήθρας. Κάψιμο κατά την ούρηση καθώς και υγρό που εκρέει από την ουρήθρα είναι χαρακτηριστικά της πάθησης. Πολλοί μικροοργανισμοί εισέρχονται κατά την μη προστατευμένη σεξουαλική επαφή. Χρήζει αντιμικροβιακής θεραπείας κατάλληλης ανάλογα με τον μικροοργανισμό.
  • Κύστη επιδιδυμίδας: είναι η διόγκωση κύστης στην επιδιδυμίδα, μπορεί να μην εμφανίζει συμπτώματα. Η θεραπεία μπορεί να είναι χειρουργική. Τις περισσότερες φορές δεν χρειάζεται θεραπεία.
  • Υδροκήλη: είναι η συλλογή υγρού ανάμεσα στα δυο πέταλα (περιβλήματα) του όρχι. Δεν παρατηρείται πόνος και τείνει να αυξάνεται σε μέγεθος. Εμφανίζεται πιο συχνά σε μικρή ηλικία. Όταν προκαλεί συμπτωματολογία και σε υπέρμετρη διόγκωση χρειάζεται χειρουργική αποκατάσταση .
Έξω γεννητικά όργανα

• Επισπαδίας: είναι η πάθηση κατά την οποία το στόμιο της ουρήθρας βρίσκεται σε ανώμαλη θέση. Συγκεκριμένα η ουρήθρα εκβάλει στην επάνω επιφάνεια του πέους ή ακόμη σε σοβαρές μορφές στην ρίζα του πέους. Είναι σπάνια και σοβαρή πάθηση και χρήζει πάντα χειρουργικής αποκατάστασης.
  • Υποσπαδίας: είναι η πάθηση κατά την οποία το στόμιο της ουρήθρας βρίσκεται στην κάτω επιφάνεια του πέους. Το ύψος που εκβάλει μπορεί να ποικίλει από την στεφανιαία αύλακα μέχρι και την ρίζα του πέους καθώς επίσης και σε σοβαρότερες μορφές στο όσχεο. Η χειρουργική αποκατάσταση είναι απαραίτητη για αισθητικούς και λειτουργικούς λόγους.
  • Κρυμμένο ή θαμμένο πέος: ονομάζεται η πάθηση όπου το πέος φαίνεται λίγο έως καθόλου. Ενώ το μέγεθος του πέους είναι φυσιολογικό αυτό παραμένει καλυμμένο εξαιτίας του υπερηβικού λίπους ή από ανώμαλη κατανομή του δέρματος γύρω από αυτό. Η αντιμετώπιση είναι χειρουργική για αισθητικούς και λειτουργικούς λόγους.
  • Μικροφαλία: είναι η πάθηση κατά την οποία το μέγεθος (μήκος-διάμετρος) του πέους είναι μικρότερο από τον μέσο όρο για την ηλικία του αγοριού. Οφείλεται σε έλλειψη τεστοστερόνης ή μειωμένη παραγωγή αυτής. Οι υπόλοιποι ανδρογονικοί χαρακτήρες μπορεί να εκφράζονται φυσιολογικά. Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί.
  • Χορδή: ονομάζεται η κατάσταση κατά την οποία το πέος έχει κλίση μία προς τα κάτω σε στύση, μπορεί να οφείλεται σε δερματική πτυχή αλλά και σε κάμψη του πέους. Αντιμετωπίζεται χειρουργικά.
  • Συστροφή και τραυματισμός όρχι: Η συστροφή είναι επείγουσα κατάσταση στην οποία το όργανο (όρχις) στρέφεται γύρω από τον άξονα του με αποτέλεσμα την διακοπή της αιμάτωσης του. Εμφανίζεται οξέως με πόνο και συνοδεύεται συχνά και με διόγκωση του ημι-οσχέου. Αντιμετωπίζεται χειρουργικά. Ο τραυματισμός του όρχι είναι επίσης μια επείγουσα κατάσταση, θα πρέπει ο όρχις να ελεγχθεί άμεσα με υπερηχογράφημα καθώς σε περίπτωση αλλοίωσης της ανατομίας του θα πρέπει να χειρουργείται.
  • Βαλανοποσθίτιδα: είναι η φλεγμονή και λοίμωξη της ακροποσθίας και της βαλάνου, εμφανίζεται με έντονο κνησμό και ερυθρότητα. Θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με τοπικά αντιμικροβιακά.
  • Στροφή - κάμψη πέους: Στροφή και κάμψη του πέους λέμε ότι έχουμε σε οποιαδήποτε ανώμαλη κλίση του πέους κατά την στύση. Προκαλεί δυσλειτουργία κατά την σεξουαλική πράξη και αντιμετωπίζεται χειρουργικά.
  • Φίμωση - Παραφίμωση: φίμωση είναι η κατάσταση κατά την οποία δεν είναι δυνατή η αποκάλυψη της βαλάνου. Σε αυτή την κατάσταση μπορεί να οδηγήσουν φλεγμονές της ακροποσθίας και της βαλάνου. Η αντιμετώπιση είναι χειρουργική και ονομάζεται περιτομή. Η παραφίμωση δημιουργείται όταν η ακροποσθία δεν μπορεί να επιστρέψει στην φυσιολογική θέση της. Η θεραπεία συχνά είναι χειρουργική.
  • Όγκοι όρχεων: Ο καρκίνος του όρχεως αποτελεί το πιο συχνό καρκίνο στα αγόρια, εμφανίζεται ως διόγκωση του ημι-οσχέου η οποία όμως είναι ανώδυνη. Για αυτό και η αυτό-ψηλάφηση είναι σημαντική από νωρίς. Η θεραπεία είναι πρώτα χειρουργική και έχει πολύ καλά αποτελέσματα.
  • Πριαπισμός: Το πέος βρίσκεται σε παρατεταμένη στύση χωρίς να υπάρχει σεξουαλική επιθυμία. Η στύση είναι συχνά επώδυνη. Αποτελεί επείγουσα κατάσταση και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται άμεσα.
  • Κρυψορχία: ονομάζεται η πάθηση κατά την οποία ο όρχις δεν βρίσκεται εντός του οσχέου. Συχνά ανευρίσκεται σε άλλη θέση έκτοπη. Σε μικρό ποσοστό μπορεί να βρίσκεται ακόμα και εντός της κοιλιάς. Είναι πάθηση συχνή της νεογνικής ηλικίας. Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί χειρουργικά.
  Για την αντιμετώπιση σχετικών προβλημάτων ή συμβουλευτική μπορείτε να κλείσετε ραντεβού καλώντας στο τηλέφωνο του ιατρείου τις εργάσιμες ώρες και ημέρες
Book Online